PARLEM DE PEIX

L’Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Baix Empordà impulsa el projecte, PARLEM DE PEIX. DIVULGACIÓ I SENSIBILITZACIÓ DEL CONSUM DE PEIX A LES ESCOLES I FAMÍLIES DEL BAIX EMPORDÀ, en el marc dels Ajuts Territoris Pesquers del Galp Costa Brava el 2024.

Aquest projecte s’emmarca dins de les línies d’actuació promogudes per Arrelem, Xarxa Agroalimentària del Baix Empordà, amb l’objectiu de potenciar el creixement, la viabilitat i la professionalització del sector a la comarca.

En aquesta edició, l’objectiu principal del projecte, és promoure el coneixement, així com el consum de peix de proximitat en els infants i les famílies de la comarca i sensibilitzar en relació als seus beneficis i propietats.

El Consell Comarcal del Baix Empordà forma part de l’Aliança Educació 360, una iniciativa educativa, social i política que promou connectar els aprenentatges que es donen en els diferents temps, espais i recursos de dins i fora dels centres educatius. Per això, des de l’àrea d’Ensenyament del Consell Comarcal s’impulsa el projecte Temps de Migdia Educatiu, amb una abast de 36 escoles a la comarca i una mitjana de 4.000 menús diaris gestionats.

 

En aquest sentit, enguany s’han dut a terme  diverses activitats, vinculades a l’espai de menjador, dins dels centres educatius. D’una banda, s’han organitzat petits grups de debat, entre els nens i nenes, amb la voluntat de fer-los reflexionar sobre el món del mar i la pesca, així com trencar prejudicis vinculats al seu consum. D’altra banda, també s’ha pretès formar i aportar coneixement treballant en xarxa amb els equips de menjador escolars, a través de la creació d’activitats de dinamització dins del temps de migdia.

 

Cal destacar aquesta voluntat d’implicar els equips de menjador per tal de motivar-los a fer-se seva aquesta activitat, des de l’inici, amb la recerca d’idees i la definició del format, fins als recursos necessaris per dur-la a terme.  Això ha estat clau a l’hora de tenir un rol actiu i decidir què els motivava treballar amb els infants i quines propostes els encaixaven més segons l’alumnat i la tipologia de cada centre.

 

Així mateix, s’ha iniciat la feina amb els centres d’educació secundària,  creant una enquesta per conèixer els hàbits d’alimentació i en concret sobre el coneixement del peix i el seu consum, entre el jovent de la comarca.